Blog ni adalah rekaan aku semata-mata... Dalam blog ni terdapat hasil tulisan titik pena aku sendiri dan ada juga artikel-artikel atau blog-blog menarik yang di "copy" kan dari bloggerz2 laen utk dikongsi bersama... Terlebih dahulu, aku nak mintak maaf awal2 jikalau ader maner2 artikel atau penulisan dalam blog ni yang menyinggung mana2 pihak. Sebarang komen dan kritikan membina amat dialu-alukan

Rabu, 21 Mei 2008

jom...kita main teka teki....

aku nk bg teka-teki kat korang, tp aku rasa konpem korang pening kepala nak jawab. so, aku bg ler jawapan sekali,
jom kita tgk.....



• Kain apa yang paling berat di dunia?
• = Kain songket cap Gajah Duduk

• Soalan matematik, 2 apek tolak 1 nyonya jadi apa?
• = Jatuh la nyonya tu...

• Ibunya satu, anaknya beribu, apa dia?
• = Penyapu

• Kalau 1 + 1 = 2, jawapan lain dia apa?
• = Jawapan lain salah la...

• Ibunya diurut, anaknya dipijak.
• = Tangga

• Pokok apa bila manusia nampak dia lari?
• = Pokok nak tumbang la...

• Lagi potong lagi dia tinggi, apa dia?
• = Meter kereta

• Di depan ibu, ditengah air, dibelakang almari, apa dia?
• = Huruf 'i'

• Lagu apa yang semua orang di dunia ini boleh menyayikannya?
• = Lagu 'Happy Birthday'

• Air apakah yang paling berani sekali?
• = Air terjun

• Sungai apa yang paling kurus di dunia?
• = 'Slim River'

• Sungai apakah yang tiada air?
• = Sungai di dalam peta

• Buah apa bila dia masak dia timbul?
• = Buah Melaka

• Kalau semua manusia jadi ikan, ikan jadi apa?
• = Jadi banyak la...

• Apakah persamaan antara ikan kod dengan kod gitar?
• = Kedua-duanya boleh digoreng

• Ikan apakah yang mempunyai ketiak?
• = Ikan duyung
• Dicucuk susah, ditarik senang.
• = Benang dan jarum

• Tekan atas tutup, tekan bawah buka, apa dia?
• = Suis

• Mee apakah yang paling berat?
• = Mee Wantan (Mee One Tan)

• Jika 5 orang guna 1 payung, Berapa orang yang basah?
• = Tiada sebab hari tak hujan

• Kalau minum telan air, kalau mandai telan apa?
• = Telanjang

• Kalau badak kaler kelabu, Scorpion kaler apa?
• = Kala jengking

• Sebut sekali benda, sebut 2 kali binatang?
• = Obor, obor-obor

• Kuda apa yang manusia tak nampak?
• = Kuda menyorok

• Lembu apa yang manusia cari?
• = Lembu hilang

• Kalau dimasukkan tetap keluar, kalu tak masukkan tetap diluar?
• = Butang

• Kenapa Superman pakai pakaian ketat?
• = Saiz baju 'S'

• Ali terjun dari tingkat 20 tanpa peralatan, dibawahnya semua konkrit. Tapi kenapa Ali tak mati?
• = Ali ialah seekor burung

• Berikan 3 cara nak masukkan gajah dalam peti ais yang besar?
• = Buka peti ais, masukkan gajah, tutup.

• Berikan 4 cara nak masukkan zirafah dalam peti ais besar?
• = Buka peti ais, keluarkan gajah, masukkan zirafah, tutup.

• Satu hari Tarzan buat parti di hutan tapi ada seekor binatang yang tak datang. Apa nama binatang tu?
• = Zirafah sebab dia kat dalam peti ais

• Seorang pengembara berenang merentasi sungai yang diduduki oleh banyak gila buaya. Tapi dia selamat, kenapa?
• = Sebab semua buaya dah pergi parti

• Seekor budak ni pergi rumah kawan dia dan selamber je masuk tak bagi salam. Apasal ha agaknya?
• = Sebab dia bukan Muslim (Islam)

• Kalau monyet panjat pokok nampak ekor, kalau kura-kura panjat pulak nampak apa?
• = Nampak pelik la... Mana boleh kura-kura panjat pokok
• Burung di udara, ikan di air, kucing di mana?
• = Sarawak maa...

• Kenapa orang letakkan timun atas nasi lemak?
• = Untuk dimakan

• Ada seorang raja ni bila dia pegang sesuatu benda je benda tu jadi cair tapi ada satu benda je dia pegang takkan cair, apa dia?
• = Cecair - Air
• = M&M's - cair dimulut di tangan tidak

• Kalau nelayan kita panggil penangkap ikan, kalau pekedai kita panggil penjual kedai runcit, kalau pencuri kita panggil apa?
• = Polis

• Sebut 'busu' 10 kali... Dengan cepat jawab soalan saya : "Lembu minum apa?"
• = Air - (kebiasaan orang jawab susu)

• Ada seorang Bangla (B) ni datang mintak hutang kat si M tapi masa tu si M nih tengah tengok TV (satu-satunya harta dia) kat rumah yang berkunci dengan volume yang rendah. Semua kasut dia simpan. Tapi si B ni ketuk jugak pintu sebab dia tahu M ada kat rumah. Macamna dia tau?
• = Meter kat rumah bergerak

• Kuih apa yang bungkusnya di dalam,isinya diluar?
• = Kuih salah bikin...

• Apa yang ada pada bas org tak panggil bas
• = Perpustakaan bergerak

• Buka baju, pakai bedak,terjun kolam...
• = Pisang goreng

• Sebanyak-banyak mi...mi aper yang kite tak bleh nak makan ?
• = Mi...sai la!

• Pada suatu hari ali pergi kuala lumpur..dengan menaiki... Apabila ali memberhentikan kereta apa yang akan turun dahulu ?????
• = Meter kereta

• Dlm banyak2 manusia..siapakah yg paling perlahan skali di dunia nih..?
• = Melly Goeslow!

• Kenaper kayu balak ditebang??
• = Mestilah kena tebang,takkan nak cabut kot..

• Anda nak beli baju. Harganya RM 97. Anda tak ada duit. Kemudian anda pinjam duit kat kawan anda, A dan B. Masing-masing RM 50. Anda sekarang sudah ada RM 100 Kan? Anda beli baju tu. Baki tinggal berapa?... Lepas tue anda bagi baki tu, RM 1 kat A dan RM 1 kat B. RM 1 kat anda. Berapa hutang anda lagi kat A dan B?...kemudian +kan ke2-2nya dan campur RM 1 kat anda tadi, berapa skarang?... Macammana boleh hilang RM 1?...
• = Waktu tolak baki hutang tadi ,bukan RM 49 tapi RM 48.50

• Ada sorang mamat nie.dia langgar sebuah kedai.dia ingat takder orang nampak...so dia blahla!tapi ada plak sorang hindu nie nampak.jadik polis tanya dia nombor plat kereta nie.dia cakap... 8 tarak sampai,1 dekat-dekat dgn 3,2 tarak 3 tarak! So...aper nombornya?
• = SB 2030

• Dalam banyak-banyak sungai, sungai apa paling tajam?
• = Sungai Lembing

• Korang tentu terrerkan .. Korang pernah biasa tengok gajah kat zookan... Ok.. Kalau korang tengok betul-betul apa yang paling besar...?
• = Kandang la...

• Ada la sorang ni... Ali namanya..dia suka kat Siti Nurhaliza..dia pun tulis surat.. Hantar kat Siti..Siti kata apa?
• = Cintaku bukan di atas kertas...!

• Rumah dalam bahasa inggeris ape? ( house ) rumah terbakar panggil ape.........
• = Bomba...

• Benda apa paling dekat dekat dengan kita tapi susah untuk kita memandangnya??
• = Telinga...

• Dalam banyak2 bom mana bom yang tak boleh meletop?
• = Bomba!

• Dalam bebanyak orang.. Orang aper tak kawin
• = Orang Utan

• Dalam banyak2 ikan, ikan apa yang miskin?
• = Ikan kering

• Dalam banyak-banyak mi, mi ape dalam tin...
• = Milo

• Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
• = Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

• Apakah dia 'rumah di bawah, Tiang di atas'
• = Kubur la,kah..kah..

• Benda apa yang nampak macam jalan tapi ia tak berjalan,bila tengok bebetul ia memang jalan,apa itu?
• = Memangla jalan,jalan raya

• Gajah naik bukit dengan apa?
• = Dengan susah payah

• Dlm banyak2 bunga, bunga apa kaler hitam?
• = Bunga tayar

• Buah apa yg kita tanam orang lain yg punya
• = Pisang awak

• Buka,baju nampak bulu buang bulu nampak isi buang isi nampak tulang?
• = Jagung yang habis dimakan
• Dalam banyak banyak ikan.ikan manakah yang sama dengan nama manusia??
• = Ikan Bakar

• Pak Mat ada kebun,dia menanam banyak pokok buah-buahan tempatan.Satu hari,kebunnya terbakar.Semua buah-buahan yg ditanamnya habis hangus dlm kebakaran itu,cuma 3 jenis buah saja yg terselamat..iaitu..???
• = Buah cempedak pasal kat luar pagar, buah keranji dlm perahu,pisang emas dibawa belayar

• Dalam Berbanyak-Banyak Mata,Mata Apa Paling Besar ?
• = Matahari

• Kenapa ubi berisi, kenapa pencuri kena tangkap, kenapa orang sakit gigi?
• = Sebab tak cabut

• Ader 5 biji pisang...nak bagikan kat 4 orang..sorang nak dua..macam mana nak bagikan..?
• = Sorang jer nak dua yg lain tu ambik satu jerlah

• Ader 1 pasang burung di atas pokok.. Burung tuh nampak orang datang.. Burung tuh pun terbang.... Kenaper burung tuh terbang..?
• = Sebab burung tuh boleh terbang, bukan berlari...?

• Antara tikus ,gajah,lembu, dan kuda,ekor manakah yang paling panjang.
• = Tikus sbb ekor dia sampai tanah

• Kalu anda sudah amik air sembahyang kemudian anda sembahyang tiba- tiba anjing jilat kaki .. Batal ke tak sembahyang anda????
• = Tak, sebab ader saye kate anjing jilat kaki anda??????????

• Negara apa yang ader 42 orang perempuan?
• = Portugal (four two girl)

• Benda ini ada 2 pada abang, 1 pada adik, 2 pada kakak, 2 pada ayah dan tiada pada ibu.
• = Huruf 'a' .......hehehe

• Ikan apa kalau tambah huruf 'u' di belakangnya jadi benda?!!!
• = Ikan sepat ...... Jadi sepatu.....hehehe!!!

• Dalam banyak-banyak buah... Buah ape yang disayangi???
• = Buah hati la...

• Kalau kita tengah tidur kita buat apa?
• = Kita buat tak tau la...

• Pergi terbang, balik berenang
• = Mata kail pancing

• Dia jalan kite jalan, kite berhenti dia jalan, dia berhenti kite jalan.. Ape bendanya??
• = Jantung

• Ada sekor beruang,bila dia nampak ayam dia makan,bila nampak kucing dia makan,bila nampak burung dia makan juga,tapii bila dia nampak arnab kenapa dia tak makan?
• = Sebab dia dah kenyang la


• Bila dia duduk dia tinggi, bila tidur dia rendah
• = Kucing

• Apa benda yang mempunyai satu penumpang tapi ramai pemandu?
• = Keranda

• Polis Malaysia ngan polis Indon mana tua?
• = polis m'sia co'z org panggil polis m'sia tuk, polis indon org panggil pak

• Buah durian dgn buah tembikai jatuh atas kepala mana sakit?
• = Kepala la sakit

• Kenapa tayar belakang kereta lebih cepat botak dari tayar depan
• = Sebab tayar belakang berfikir mcm mane nak potong tayar depan,asyik berfikir sampai botak

• Ade 3 ekor itik. Berjalan sebaris macam itik pulang petang.itik depan sekali cakap "depan aku takde itik belakang aku ade itik". Pastu, itui kedua pulak cakap "depan aku ade itik belakang aku pun ade itik." Itik yg belakang sekali lak cakap " depan aku takde itik belakang aku ade itik." Kenape???
• = Sebab itik tu menipu

• Mengapakah lembu Jantan beranak?
• = Sebabnya lembu jantan tu betina. Jantan itu nama tuannya.

• Kalau masuk kandang kambing kita mengembek, kalau masuk kandang ayam kita berkokok, kalau masuk kandang harimau kita...?
• = Jadi lauk

• Ayam berkokok, harimau...
• = Hari mau siang la...

• Hussien Abu Hassan selalu pi keje naik motosikal kapcai nya.Tapi pagi tu tetiba aja dia kena saman...ngapa yekkk?
• = Sebab Hussien,Abu dan Hassan naik motor bertiga!

• Ada dua buah kereta api....kedua-duanya dari kuala terengganu....sebuah nak pergi Kelantan dan sebuah lagi nak pergi Kuantan.......jarak sama....masa bertolak sama....yang mana sampai dahulu?
• = Kedua-duanya tak sampai sebab KUALA TERENGGANU mana ada stesen kereta api...apatah lagi kereta api

• Dalam banyak2 binatang, binatang ape yang boleh melahirkan anak dan bertelur serentak.
• = Siput babi

• Bapak apa yang paling jahat?
• = Bapak ayam

• Antara banyak-banyak ibu,ibu apa yang tak boleh mangandung atau bertelur?
• = Ibu kota

• Burung apa semuanya ada dekat kaki. Termasuklah mata dan kepak burung tu juga.
• = Burung kene pijak

• Dalam banyak-banyak kuih, kuih apa yang tengahnya tak boleh dimakan??
• = Donut pasal donat mana ada tengah

• Ada 10 ekor burung di atas dahan pokok yang tinggi. 2 kena tembak dengan pemburu lalu jatuh. Berapa ekor burung yang tinggal?
• = tinggal 2 ekor yg mati
• = takder kat atas, semua dah terbang la

• Sebuah bas dari A sedang menuju ke B dengan muatan 10 orang.. Sampai ke perhentian pertama naik 5 orang dan turun pula 3 orang. Bas bergerak lagi ke perhentian ke dua. Disitu turun 6 orang dan naik 2 orang. Bas bergerak lagi menuju ke perhentian ketiga. Hanya 2 orang yang naik. Setelah itu sampailah bas tersebut ke B. Soalannya..berapa selekohkah yang dilalui oleh bas tersebut?
• = Dua aje - kiri dan kanan

• Naper jepun takut amerika, dan amerika pula takut kat jepun.....
• = Amerika ader superman,jepun ader ultraman...

• Dalam banyak² ikan,ikan apa yang bijak?
• = Flower Horn(coz otak dier besar)

• Ada sekor anjing yang garang sekali.die jage umah org kaye..1 malam ade 2 orang nak samun rumah tu..sorang kene kejar..sorang lagi tak..padahal anjing tu ade depan die..naper?
• = Sebab anjing tu garang sekali je...

• Dalam sebuah kandang ada lima ekor semut,tiga ekor harimau,dua ekor lembu...beraper ekor yg ada dlm kandang
• = 5 lahh.. Semut maner ader ekor hahaha

• Binatang apa yang bila mati gerenti masuk syurga punya???
• = Burung belatok la sebab masa dia hidup dia bela tok dia...

• Ada seorang pemuda berjalan2 kat tepi pantai....tiba2 dia toleh blakang..pastu dia terkejut tgk tapak kaki dia x de ..naper???
• = Sbb dia jalan mengundur......

• Dalam banyak banyak binatang, binatang apa yg paling kaya?dan binatang apa pulak yang paling miskin?
• = Beruang, sbb dia berwang..hehehe..dan ayam, sbb ayam kais pg mkn pg,kais ptg,mkn ptg...

• Ada sebuah kapal layar yang sangat besar sedang belayar.tiba-tiba seekor burung layang2 telah telanggar layar kapal layar tersebut.kemudian kapal tersebut telah tenggelam.nampak ape?
• = Nampak sangat nak menipu...

• Ada sorang pompuan ni tinggal kat kampung duku dia mengandung mngidam nak makan buah duku tapi tak dapat.bila dia lahirkan anak dia nama kan anak dia Siti Nurhaliza. Sebab apa?
• = Sebab anak dia perempuan

• Ape benda yang makan sekali tapi kenyang selama-lamanya?
• = Bantal

• Kenaper ayam melintas tak pandang kiri kanan
• = Sebab mata dia kat kiri dan kanan

• Kenapa orang gali kubur tak pakai baju?
• = Sebab dia pakai cangkul, kalau pakai baju tak berlubang lah tanah tu


• Dalam banyak-banyak jam,jam apa yang boleh dipijak.
• = Jambatan

• Apakah nama buah yang apabila anak memanggil ayahnya, lalu disahut oleh ayahnya dalam bahasa inggeris?
• = Papaya

• Kedai apa yang takder customer?
• = Kedai dah tutup la...

• Kalau panjang tak boleh potong kalau pendek baru boleh, apa dia?
• = Line jalan

• Bayangkan anda seorang pemandu bas...dalam bas anda tu ada 19 orang penumpang lelaki dan 7 orang wanita.tiba di satu tempat,7 orang lelaki dan 5 orang wanita telah turun sementara 11 orang lelaki dan 10 orang wanita telah naik.anda meneruskan perjalanan hingga tiba di sebuah bandar.anda berhenti di satu tempat,3 orang kanak2 telah turun,11 orang lelaki dan 7 orang wanita telah turun.berapakah umur pemandu bas itu?
• = Umur anda sendiri(cuba baca ayat pertama)

• Kalau kapal layar berlayar dari arah Utara gi selatan, lepas tuh belok ke tenggara, asap dier arah mana?
• = Kapal layar mana ada asap

• Ada 4 stokin yang berwarna merah,hijau,biru dan kuning. Apabila direndam ke dalam air selama 1 jam.apakah warna air selepas itu?
• = Warna air tidak berubah jugak,sebab stokin tu jer yg color macam tu.

• Seorang budak pergi pengembara di dalam hutan. Dalam pertengahan jalan, dia terjumpa 10 ekor harimau, tapi budak tu terus jalan.. Kenapa dia tak takut dengan 10 ekor harimau tu?
• = Ekor harimau aje...

• Seekor lembu kepalanya menghala ke timur, badannya menghala ke utara,ekornya menghal ke barat. Kemudian, lembu itu memusingkan badannya ke arah utara dengan sudut 180 darjah.soalannya,kemanakah arah ekornya sekarang?
• = Ke bawah

• Buah di atas daun, apakah ia?
• = Buah nanas

• Ade sorang profesor yang amat pandai kira paling pintar laa kat dunia ni. Satu hari dia nak buat kajian pasal sepohon pokok yang berusia beribu-ribu tahun. Sedang dia buat kajian datang seekor harimau. Dengan perasaan takut profesor tu pun panjat laa pokok untuk selamatkan diri. Sedang dia panjat pokok dia terpandang seekor ular sawa yang amat besar kat atas pokok tu. Soalannya macam mana profesor tu hendak melepaskan diri daripada dimakan oleh binatang buas itu.
• = Pandai-pandai dia sendiri laa. Dia kan orang yang paling pintar kat dunia ni. Hehhe.

• Apa yang kita punya , tapi org lain yg guna ?
• = Nama kita (org panggil)

• Katakanlah kite ambil masa lima hari untuk gali satu lubang, jadi untuk setengah lubang, berapa lama masa yang kite ambik?
• = Mana ada setangah lubang da...


• Ape benda yg bila naik sorang takut naik ramai2 lagilah takut
• = Jambatan reput

• Dalam hidup kita benda apakah yang kita sangat malas nak buat tapi kene buat?
• = Berkerja

• Ada seorang kapten kapal.dua orang anak kapal seorang lelaki tua dan seorang wanita mengandung menaiki sebuah kapal.tiba-tiba kapal itu tenggelam.kenapa??????
• = Mereka naik kapal selam

• Apa dia sebut sekali tak boleh sentuh, sebut 2 kali boleh sentuh?
• = Langit,langit²

• Dalam banyak-banyak bank, bank apa takder duit?
• = Bankrup

• Harimau mati meninggalkan belang,manusia mati meninggalkan nama,gajah mati meninggalkan ape?
• = Beban

• Ayah hisap rokok,adik menangis dan kakak berlari.apakah dia?
• = Keretapi

• Kalo gajah naik lori, zirafah naik motosikal, harimau naik kereta, manusia naik apa?
• = Naik hairan

• Besar di negeri Arab tetapi kecil di negeri China...jawab!
• = Huruf A

• Apakah yang menarik di antara lelaki dan perempuan?
• = Tangan

• Pada satu malam bini hang jebat mengidam burung puyuh lalu hang jebat pergi mencari nya dan telah ternampak puyuh tersebut, hang jebat memanahnya, berapa ekor yang mati?
• = 1 aje. Burung mane boleh mengandung

• Ada seorang anak raja,raja nie buta sebelah mata dan berkawan dengan seorang anak puteri raja,macam maner dia nak memikat puteri itu sedangkan dia buta sebelah dengan membuktikan dia tak buta?
• = Hantar gambar dia tengah memanah tepat

• Apa yang menyebabkan sesebuah kereta itu selesa dipandu? Kerana, kerusi empuk ke? Air-cond sejuk ke? Sistem audio merdu ke? Dll? Cuba teka?
• = Sebab tayar kereta berbentuk bulat! Bayangkan tayar berbentuk segi empat selesa?

• Kenapa orang yang jual nasi lemak letak timun diatas nasi lemak?
• = Untuk makan la...

• Dalam banyak-banyak kumpulan yang ade kat m'sia, kumpulan ape yang tak buat album, tapi tetap famous. Kalau terer tekalah....
• = Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP)

• Jika Hang Tuah masih hidup, apakah yang semua orang perkatakan tentang dirinya?
• = Umurnya

• Ada tiga org A,B, dan C makan kat restoran,si A makan nasi ayam dan air fresh oren,B makan mee tomyam ,C makan nasi putih lauk telor goreng dan air kosong.....siapa yang untung???
• = tauke restoran tu lah......yg untung

• Apa yang ada diatas pokok kelapa yang tak disebut kelapa?
• = Sarang burung

• Bolehkah pengali kubur gali kubur pakai seluar pendek?
• = Tak sebab orang gali kubur pakai cangkul

• Ada 7 ekor ayam..pegi mana² slalu bersama.suatu hari mereka pergi cari mkn.tiba² sekor hilang.pergi mana yg sekor tuh?
• = Kene cabut...(ekor ayam)

• Banyak-banyak mata....mata siapa yang manusia makan?
• = Mata Kucing

• Negara manakah yangpaling kaya di dunia ini
• = Negara malaysia sbb malaysia mempunyai penerbangan MAS , kat malaysia ada perak

• Ada dua ekor cicak yang besar dan kecil bergaduh. Tiba-tiba cicak yang kecil menang. Tetapi mengapa cicak kecil jatuh?
• = Sebab cicak kecil tepuk tangan

• Apa dia di luar ayam di dalam ikan?
• = Ikan sardin cap Ayam Brand

• Dalam banyak-banyak motor, motor apa yang sudah tua?
• = Motor yang pakai tongkat

• Sebuah kapal laut telahpun karam, dimanakah kapal itu timbul?
• = Di suratkhabar

• Banyak banyak binatang ,binatang ape yang pandai karate?
• = Zebra sebab badan die banyak belt hitam

• Ape benda yang makin kita potong makin tinggi?
• = Seluar

• Atas bulu, bawah pun bulu, gosok-gosok keluar air..apa dia kawan-kawan?..cubalah teka?
• = Mata

• Apabila ditarik, semakin tinggi, apabila dilepaskan, semakin rendah?
• = Bendera

• Ada satu kapal besar, kapal ni dimakan dengan ikan yg lebih besar. Lepas tu, seorang budak ni masukkkan ikan tu dlm poket dier. Sekarang ni, aper yg besar?
• = Penipu besar!

• Ada seorang budak lelakiyg ingin memiliki basikal dari seorang kaya yg kedekut tettapi org kaya itu hanya mengatakan 'TAK'sahaja ....so apa yang harus dikatakan sampai dia dapat basikal tu
• = Pakcik marah tak kalau saya ambil basikal pakcik?


• Antara orang perempuan dengan angkasawan perempuan apakah perbezaan dan persamaannya...?
• = Perempuan - Datang Bulan, Angkasawan Perempuan - Datang ke bulan

• Orang yang beli tau, orang yang tau tak pakai, orang yang pakai tak tau, apa itu...
• = Kain kapan

• Ada 20 ekor babi di dalam sebuah lori... Dalam perjalanan ke pusat penyembelihan... Lori pergi ke stesen minyak... Dua ekor babi tak tahan bau diesel lalu melompat... Seterusnya... Lori itu berhenti di lampu isyarat... Seekor babi melompat kerana tidak sabar menunggu... Dan di Simpang Tiga... Seekor babi terasa amat panik lalu melompat... Berapa ekor babi yang tinggal?
• = 20 ekor jugak pasai dia lompat dalam lori aje (kat m'sia kan babi kena bawak dalam sangkar...)

• Pokok atas bukit,daun dalam air...pebende eekk!!
• = Pokok teh

• Dalam banyak banyak pokok, pokok aper yang paling tinggi di bumi
• = Pokok kat puncak gunung

• Dalam banyak-banyak kambing,kambing apa yang makan karpet?
• = Kambing gila

• Kalau orang ternama mati keluar aper?
• = Keluar suratkhabar

• Apakah benda di bengkel kenderaan kalau dibakar tetap hidup?
• = Spanar hidup

• Apa benda makin dijahit makin banyak lubang?
• = Jala ikan

• Apakah benda kita cari-cari,dah dapat kita buangkannya?
• = Tahi hidung

• Namakan syarikat yang terbesar di dunia.
• = Amerika Syarikat

• Sebelum kita makan mesti kena langkahnya dahulu.apa dia?
• = Buah dam haji

• Pintu apa yang tidak mempunyai pintu/penutup
• = Pintu gol

• Kura-kura panjat dinding apa dia?
• = Kuali

• Ada satu benda sering kejar-mengejar tapi tak pernah dapat
• = Bilah kipas

• Ada sekor harimau nih dia jumpa kancil, dia nak makan kancil tuh tapi dia jumpa jer terus lari..apasal?
• = Memang la kancil tu lari dia pun kejar la...
• Ape bende yg kite buat setiap saat,siang mlm pagi ptg dari ahad sampai jumaat,tapi kite skit pun tak rase penat.kekadang tu tak sedar pun kite tgh buat bende ni
• = Bernafas

• Ayam berkaki 2. Waktu bilakah ayam berkaki 7?
• = Ayam di kaki lima

• "Antara langit dan bumi" Apakah yang berada di tengah-tengah?.
• = 'dan'

• Ada 9 ekor burung saya baling batu 2 ekor mati sekarang tinggal berapa ekor burung ?
• = 2 ekor yg. Sudah mati yang lain blah.....

• Bebanyak-banyak buah, buah ape yang accident????bagaimana buah ni kena accident....senang je...selalu pun kluar iklan kat tv!....
• = buah tembikai (iklan tak pakai helmet dengan betul)

• 1 kepala 10 kaki apabila jatuh bergolek-golek ape maksud nyer.......
• = orang jatuh dari 10 kaki mesti la tergolek-golek

• Pak Ali tinggal kat tingkat 20, kalau dia naik lif sendirian, dia tekan tingkat 10 lepas tu naik tangga gi tingkat 20, kalau hujan dia naik terus tingkat 20, kalau ada orang lain naik ngan dia, dia terus gi tingkat 20, apasal?
• = Pak Ali pendek pasal tu tak sampai. Kalau hujan dia tekan butang dengan payung, kalau ada org lain dia suruh la org tu tekankan pasal dia tak sampai.

• Binatang apa yang sering membuatkan kita tertanya-tanya?
• = Cakap jer jawapan binatang ape-ape, nanti mesti orang tanya "apasal?" Kan tertanya-tanya tu...

• Ali tinggal kat Taman Seputih, rumah sebelah kanan warna biru, belah kiri warna merah, depan rumah dia lak warna kuning, abis tu rumah putih kat mana?
• = Kat Amerika la...(White House)

• Kebiasaannya orang kat sini kacau teh ikut arah jam, kalau orang Barat pulak ikut lawan arah jam pulak, Kenapa hah?
• = Untuk melarutkan gula

• Anda jual VCD harganya RM10 setiap satu, anda suruh org tengah jual. Org tengah lak jual 1 VCD kat setiap 3 orang pelanggan. Jadi ada RM30, org tengah tadi bagi kat anda. Sebagai komisen, anda bagi RM5 kat org tu. Org tu lak ambik RM2 je lagi RM3 dia bagi RM1 setiap sorang yang beli VCD tadi. Jadi harga yang diorang beli jadi RM9 dari harga asal dia beli betul tak? Maknanya kalau dijumlahkan hasil jualan RM9 × 3 ialah RM27 dan kalau ditambah balik dgn komisen RM2 tadi, jumlah dia ialah RM29. Macam mana boleh hilang RM1 ni? Pelikkan? Cuba selesaikan!
• = Katakan jualan asal RM30 bagi jualan RM10 setiap VCD, tapi kalau RM9 satu VCD mestilah RM27 hasil jualan bersihnya tu belum bagi komisen lagi. Mana boleh tambahkan dgn RM2 komisen bagi RM30 nyer jualan. Jadi takleh kaitkan RM2 ngan RM27 tadi!

• Buah apa yang boleh senyum, ketawa dan menangis?
• = Buah hati

• Ada sorang laki ni dia kat lebuhraya tetiba je dia terjumpa mayat dengan bangkai anjing mana nak tutup dulu?
• = Tutup hidung dulu la…

• Ada dua ekor cicak yang besar dan kecil bergaduh. Tiba-tiba cicak yang kecil menang. Tetapi mengapa cicak kecil jatuh?
• = Sebab cicak kecil bertepuk tangan

• Hussien Abu Hassan selalu pi keje naik motosikal kapcai nya. Tapi pagi tu tetiba aja dia kena saman...ngapa yekkk?
• = Sebab Hussien,Abu dan Hassan naik motor bertiga!

• Ada la satu nombor ni.Kalau kita tambahkan "G" kat belakangnya, dia jadi ikan.Kalau kita makan dia sedap tau.
• = Ikan sembilang

• Ada seekor lembu ni dia tengah minum tetiba jer dia menjerit apasal?
• = Ia minum susu Dutch Lady Screaming Strawberry

• Ape key yang glamor didalam key board computer.
• = F4

• Dalam banyak-banyak tikus, tikus apakah yang mempunyai 2 kaki?
• = Mickey Mouse

• Dalam banyak-banyak itik, itik apakah yang mempunyai 2 kaki?
• = Semua itik ada 2 kaki…heheheheh

• Awal dia ada…tengah dia titik-titik, belakang dia takder, apa dia?
• = Nombor la ( 1,2,…) last sekali tak tau apa dia

• Kenapa bila orang bercinta suka meraba-raba?
• = Sebab cinta itu buta

• Dalam banyak-banyak 'ular', 'ular' apa yang masuk syurga punya?
• = Ula…mak (ulama)

• Ada burung nih, dapat terbang sampai matahari…dalam perjalanan ke matahari, dia ambik masa 6 jam ke sana… tapi bila dia balik ia cuma ambik masa 3 jam sahaja…apasal?
• = Masa nak pergi matahari, dia guna sebelah sayap je pasal sebelah lagi dia guna nak tutup mata pasal silau la…

• Apakah perbezaan antara lampu stadium ngan lampu bilik?
• = Lampu stadium bila ada permainan buka, lampu bilik bila ada permainan tutup!

• Ada perigi ni ada 20 lapisan bertingkat kat dalam dia. Ali jatuh dalam perigi nih. Bila dia panjat 2 tingkat je, dia jatuh 1 tingkat. Berapa kali cubaan dia kena panjat sampai ke atas balik?
• = 19 je…cuba kira pasal kali terakhir tu dah sampai atas dah takkan jatuh kot!

• Antara bulan dengan Amerika mana lagi dekat?
• = Bulan la pasal pandang kat tingkap waktu malam boleh nampak apa!

• Ada sebuah kapal terbang membawa banyak barang kargo. Tetiba lak, kapal tu macam terlebih muatan dah makin terbang rendah lak. So pilot nih suruh la anak kapal buang benda yang berat so that kapal terbang nih stabil balik. Dah buang lak, lagi la kapal terbang ni menjunam. Apasal?
• = Pasal dia buang enjin kapal terbang!

• Ada seorang nelayan bernama Pak Ali, dia kerja nelayan. Satu hari dia beli sebuah sampan baru. Jadi dia gi la tangkap ikan kat laut. Sekali tu tetiba je sampan dia tenggelam. Apasal?
• = Sebab enjin kapal terbang tu jatuh kat sampan dia!

• Ada seorang mamat nih, nama dia Azwan bin Haji Ali. Dia nih gi tgk bola sepak Brazil vs England. Sebab dia penyokong Brazil, dia duduk la kat seat belakang goal England so dia leh tgk. Tapi bila Brazil jaringkan gol, orang lain gembira bersorak tapi dia sedih giler. Apasal?
• = Sebab ada orang call dia cakap bapak dia meninggal kena hempap dengan enjin kapal terbang.

• Dalam banyak-banyak buku, buku apa orang tak boleh nak belek ?
• = Buku lali
• = Buku lima

• Bunga apa yang ada dua bibir?
• = Bunga tulip (2 lip)

• Macam mane nak hentikan air terjun?
• = Ambik gambar, berhentilah air terjun tu!

• Ade 3 seberadik ,sama panjang,sama besar,sama umur,sama warna , sama nama .dan kerja nya hanya mengejar sesama sendiri. Siapa pulak nama meraka?
• = Bilah kipas

• Ade sebijik telur yang telah direbus... Bagai mane kite nak makan telur tu, tapi kite dilarang untuk mengupasnye..camner tuh?
• = Suruh la org lain kupaskan

• Jatuh bawah, tengok atas, apa dia?
• = Titisan air bocor

• Ader satu mangkuk nih… magic giler…kalau kita letak air kan, dia takkan penuh…mangkuk apa ni?
• = Mangkuk bocor
• = Mangkuk tandas

• Bunga yang paling dibenci dan juga kadang kala paling disukai?
• = Bunga hutang

• Seorang di KL, Seorang di P.Pinang dan seorang di T.T.Cameron. Mereka jalan mengundur. Dimanakah mereka bertemu?
• = Di tanjung Rambutan ? orang gila la tu!

• Dalam banyak-banyak negeri, negeri mana yang paling padat penduduknya?
• = Perak kerana dekat Lumut , Dinding, Parit, Bukit pun ader org duduk

• Ada seorang askar kat padang pasir..dia nih dah mati..nak kata kena serang..takder kesan darah...pakaian dia elok jer...beg kat belakang ada msih elok jugak...nak kata berperang..tiada kesan peperangan pun...walhal dia seorang jer kat situ....apsal?
• = Askar tu terjun dari udara ,payung terjun dia tak terbuka

• Camne kita nak tangkap sepuluh ekor burung pada satu masa?
• = Tangkap gambar

• Dibungkus bukan makanan, di usung bukan permainan, ditanam bukan tanaman... Apakah dia....?
• = Mayat

• Ada sebuah rumah pembunuh yang terletak di tengah-tengah antara rumah Aswadi dan Kedai runcit.Macam mana hendak ke kedai runcit dan jalan ke kedai runcit hanya akan melalui rumah pembunuh tersebut.Dia akan membunuh orang yang hensem dan lawa?
• = Ada saya kata Aswadi tu hensem?

• Ada sebuah kg. Tu diserang seekor harimau yang sangat ganas. Semua penduduk lari menyelamatkan diri termasuklah Pak Wasyahlan , tapi kenapa dia kena baham jugak walaupun dia lari sama sama dengan semua orang.
• = Dia lari setempat

• Namakan 3 huruf yang menjadi misteri…???
• = U.F.O

• Apakah benda yg besar tapi org selalu nampk benda tu kecik aje...
• = Solat 5 waktu

• Ddua ekor burung merpati sedang bersantai atas dahan sebatang pokok.kebetulan lalu seorang budak yg suka melastik.dilastiknya sekor,jatuh lalu mati.tapi kenapa yg sekor lagi tak lari?
• = Burung terbang maa…mana boleh lari!

• Ade sorang penduduk bumi telah pegi ke bulan dan ape jadi pade bumi???
• = Kurang seorang

• Ada satu lori balak yg sarat membawa kayu balak... Kalau anda terror.. Mana pangkal dan hujungnya kayu balak tu...?
• = Kat hutan la…

• Pada satu hari penerbangan MAS telah membuat satu penerbangan ke US. Sewaktu di Malaysia warna kapal terbang itu biru. Tiba-tiba waktu dalam perjalanan kapal terbang itu dipanah petir. Soalanya apa warna kapal terbang MAS itu setelah sampai kat US.
• = Memang biru juga tetapi orang US panggil biru blue so jawapannya ialah BLUE

• Kalo kite tgk peta dunia, atas mesir laut mediteranean, tepi mesir laut merah bawah mesir ade byk negara....tengah-tengah Mesir plak ade ape?
• = Huruf 's'

• Dalam banyak banyak bunga, bunga ape tak boleh cium..
• = Bunga api!!

• Banyak banyak binatang binatang aper yg kuat??? Berikan sabab sekali??
• = cicak>>kerana setiap hari ia menahan dinding rumah.....

• Sekiranya anda membeli sebuah kereta WAJA apakah benda yang diberi percuma?
• = FREE GEAR jangan mara......aaaa.....

• Nak kata manusia,tapi boleh terbang,nak kata burung tapi boleh cakap,nak kata ayam tapi ada misai.....kalau bijak cuba jawab....
• = Kartun Doraemon
• Di atas jalan ada kereta, atas kereta ada motosikal, atas motosikal ada lori, atas lori ada basikal, atas basikal ada bas, atas bas ada beca, atas beca ada keretapi.... Mana yang tinggi sekali?
• = Langit

• Ader sebatang pokok kelapa nih…disitu seeekor monyet diikat dengan tali yg panjangnya 2 meter tapi 3 meter dari pokok kelapa tersebut ader setandan buah pisang…camner hah monyet tu tengah fikir macam mana nak dapatkan buah pisang tu…
• = Saper pikir dialah monyet tu…..jgn marah

• Kanapa kita kena pergi ke sekolah?
• = Sebab sekolah tak datang kat kita

• Kalau ditelan ia warna hijau,kalau diluah ia warna merah,apakah bendanya?
• = Sireh

• Kenapa bila pak mat bawak beruk naik basikal, pak mat letak beruk kat depan...kenapa tak letak kat belakang????
• = Sebab kalau letak belakang , nanti orang cakap pak mat beruk!!!

• Anak lenyek tahi, ibu nganga mulut. Ape bende tue???
• = Anak & ibu lesung

• Ader tiga ekor semut...semasa melintas jalan semut itu dilanggar oleh kereta dan tergolek-golek masuk ke dalam parit di tepi jalan..salah seekor semut itu pun berkata "nasib baik tidak mati lima -lima ekor sekali".soalannya:mengapa semut itu mengatakan nasib baik tak mati lima-lima ekor sekali sedangkan diorang ader tiga ekor......... ?
• = Sebab semut tu bodoh tak sekolah

• Apa bende sekejap nampak putih sekejap nampak hitam?
• = Penguin tergolek berguling-guling

• Seorang peguam telah meminjam wang bernilai RM 200,000.00 daripada sahabatnya, seorang peniaga.Di dalam perjanjian mereka, peguam berjanji akan membayar balik pinjaman tersebut setelah, sekurang-kurang dia berjaya dalam suatu kes.Namun, setelah 2 tahun berlalu peguam masih tidak membayar hutangnya kepada peniaga tersebut.Peniaga mengambil keputusan untuk membawa kes ini ke makhamah. Perbicaraan berlaku.Soalannya,adakah peniaga mendapat wang yang dituntutnya???
• = Yep…sebab peguam menang kes tu ( maknanya lawyer yg dia guna ialah peguam tu sendiri )

• Orang kalau makan pisang dia buang kulit,tapi kalau dia makan kulit dia buang apa?
• = Buang tabiat

• Alisha membuka payungnya kerana cuaca panas.Kemudian dia mendongak ke langit,dia lihat semua awan gelap dan tidak cerah dan panas seperti yang disangkakan.Kenapa pulak boleh jadi camtu??
• = Sebab,dia pakai cermin mata hitam..

• Benda apa bila kita potong dia pendek-pendek pun org panggil dia panjang.
• = Kacang panjang

• Ti ti kayu mati, dililit aku mati, dicampak aku hidup, ditangkap aku mati
• = Gasing

• Ada seorang budak yg mengalami sakit gigi. Jadi dia ingin jumpa doktor gigi. Budak tu anak kandung doktor gigi tersebut tetapi doktor gigi tersebut bukan ayah budak tu. Jadi siapakah doktor gigi itu?
• = Ibu budak tu
• Rasul, nabi, raja, rakyat dan haiwan naik kapal.....tiba-tiba kapal itu terlanggar satu benda besar....lalu kapal itu tenggelam.....siapa yang mati?
• = Nabi dan rasul wafat , raja mangkat , rakyat meninngal,haiwan mati.

• Apakah yang bila pagi dia berpisah bila malam dia kahwin .
• = Tingkap

• Ada seekor burung dan seekor gajah.burung tu mengangkat gajah tu keatas pokok.mana yang lagi kuat..?
• = Kelentong lagi la kuat

• Ada 2 ekor anak ayam baru je menetas.Hmm macam mana kita nak tahu yg mana satu jantan yg mana satu betina...
• = Tunggulah diorang besar

• Dalam sebuah bas ada 30 orang penumpang,apabila sampai di satu stesen,3 orang daripada 30 orang tersebut turun. Apabila sampai ke satu stesen lagi,konduktor bas tersebut mengira penumpang bas tersebut. Namun apa yang mengejutkan, jumlah penumpang tersebut adalah 30 orang, kenapa?
• = Kerana mereka menaiki bas 2 tingkat seperti yang berada di London.

• Benda apa kejap-kejap hitam kejap-kejap putih?
• = Penguin bergolek-golek

• Banyak 2 daun , daun apa yg boleh kasi senang org & bagi susah org?
• = Daun terup

• Disebut sekali,saya. Disebut dua kali,benda. Disebut 3 kali,benda saya. Disebuat 4 kali,benda-benda. Disebut 5 kali,benda-benda saya. Apa tu????
• = ku , kuku , kuku-ku , kuku-kuku , kuku-kukuku.

• Apa yang anda perlu buat apabila tengah anda berjalan tiba-tiba anda dikejar seekor anjing yg besar dan garang anda amat takut dan anda bernasib baik kerana berjaya memanjat sebatang pokok jambu yg rendang.namun anda memang bernasib malang diatas pokok tersebut ada seekor ular yg amat berbisa yg terkejut melihat anda dan hampir mematuk anda .bagaimana anda mahu lepaskan diri dari ular yg berbisa dan anjing yg garang itu????
• = Bangun dari tidur

• Antara banyak2 bas ... Bas apa yang paling pandai...?
• = Bas sekolah pasal ia pergi ke sekolah

• Ada 4 org plajar hostel sedang study depan doirangpunya warden.pastu kan 3 daripada diorang kena marah sbab ngantuk time study.apsal sorang lagi nih tak kena marah?sedangkan dia ngantuk ngalahkan orang lain!
• = Sebab mata dia bulat dan besar!

• Selalunya orang menang ke depan...ini pulak orang menang ke belakang
• = Tarik tali

• Sorang budak die melompat dari tingkat 16....die tak terdapat luka luka kecil...kenapa?
• = Sebab dia dapat luka parah!

• Kerusi merah + beruang merah = cirit birit….apsal?
• = Chair red + bear red = cirit-birit [pada sebutan]

• Dalam bebanyak lori lori aper yg banyak tayar?
• = Lori bawak tayar

• Datang ia tergolong-golong,tergolek- golek. Putih ia seperti kapas,datang nyawa musnahlah ia?
• = Telur

• Sorang awek ,naik teksi...tapi tak bayar tambang...kenape????
• = Dia bayar time nak turun teksi

• Ade le sorang budak tu kena kurung dengan bapak dia dalam satu bilik yang hanya ada 1 pintu sahaja tak ada tingkap pun... Budak nie nak keluar dia cuba buka pintu tu, dia tolak-tolak tak boleh buka... Habis macam mana dia nak keluar?
• = Dia tarik la pintu tu…(sliding door)

• Ada pokok,pokok terbantut.Ada bangunan tak ada orang.Ada sungai tak ada air ...apa dia?
• = Peta

• Adalah sorang pompuan naik teksi. Bila pompuan tu bayar duit dulu, drebar tu tak nak. Kenapa drebar tu tak nak duit dulu???????
• = Duit dulu mana laku dah!

• Banyak-banyak kasut,kasut apa yang tak boleh pakai????hehehe...
• = Kasut yang tak siap

• Ada 2 anjing tersesat kat sebuah pulau. Akibat desakan keadaan maka anjing yang pertama berkata kepada yang kedua "mari kita adakan pertandingan berenang. Siapa sampai dulu kat tanah besar dia menang" tempoh ysng sds hsnys dua minggu saja. Maka anjing pertama bertungkus lumus berlatih, tetapi anjing kedua hanya tidur sahaja. Bila tiba hari pertandingan anjing pertama amat yakin bahawa dia akan menang tetapi pemenang sebenar ialah anjing kedua. Kenapa?
• = Sebab anjing kedua tu anjing laut

• Ada 5 ekor burung sedang terbang di langit. Tiba2 ada sebuah roket lalu hampir dgn burung2 tu. Kemudian 4 ekor burung jatuh dan yg tinggal cuma seekor jer... Kenapa 4 ekor burung tu jatuh dan kenapa yg seekor tu tak jatuh apabila roket tu lalu???
• = Sebab 4 ekor burung tu tutup telinga guna kepak dan seekor tu lagi pekak.

• Luar askar,dalam bomba.aper bendenyer tu........
• = Tembikai

• Tiga benda sama se-jadi, satu kita sayang yang dua tu kita benci. Yang kita sayang tak sedar pergi. Yang kita benci tu bila kita buang dia tetap kembali.
• = Yang kita sayang tu 'NYAWA' yang kita benci tu 'KUKU n RAMBUT' betul kan. Tiga2 sama se-jadi. Kuku n rambut tu kita buang pun tumbuh balik.

• Antara byk2 mentega,mentega apa blh terbang?
• = Butterfly

• Bola,bola,bola,dalam banyak2 bola,bola aapa yg kita tabik?
• = Bola golf (kan sumer org letak tgn atas kepala mase bola melayang)

• Seekor siput nak pergi Itali(jauh tu)tapi satu minit dah sampai.siput tu naik apa??
• = Naik atas peta


• Kalau terjun bangunan, kalau mati pecah kepala. Kalau tak mati?
• = Pecah rekod

• Sebuah lif dari tingkat satu naik ke tingkat sepuluh... Dari tingakt satu sampai tingkat lapan ada penumpang yang menaiki lif..sampai tingkat sembilan tiba2 lif jatuh terhempas. Tapi seorang pun tak rasa sakit kenapa?
• = Semua org dah mati

• Ada tiga ekor khinzir.bapak khinzir,mak khinzir,anak khinzir.maka berjalanla anak beranak 3 ekor khinzir tersebut.masa berjalan kenapa anak babi tersebut jalan sambilkepala tertunduk kebawah?
• = Kerana anak babi tersebut malu sebab mak bapak dia babi.

• Kenaper anjing kencing angkat sebelah kaki ?
• = Sebab kalau dia angkat dua-dua kaki , dia jatuh sebab tulah dia angkat sebelah jer.

• Razzaq mengambil anaknye utk pulang ke sekolah.Dia ingin mengambil anaknye menaiki kapal terbang.seorang kawannye bename Wan ingin mengikutnye.apabile dalam perjalanan pulang kapal terbang mengalami masaalah.Beg udara cuma ade 3 shj.pilot ambil satu dan terus terjun.manakala wan pun mengambil 1 beg dan terus terjun.diikuti Razzaq dan anaknye.Setela Sampai di darat Razzaq terkejut melihat Wan mati .Mengapakah Wan mati?
• = Kerana Wan Terjun Menggunakan Beg Sekolah Anak Razzaq

• Apasal orang nak menyelam 'melentangkan' diri ke belakang?
• = Sebab kalau ke depan,dia akan jatuh kat atas lantai bot tuh!! (fikir tul-tul)

• Soalan: Siapa yg mula2 buat burger? Org Melayu ke Org Putih?
• Jawapan: Org Melayu le, kite yg mula2 buat burger dale (begedil)

• Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg sekejap kat sini sekejap kat sana?
• Jawapan: Burger Rak (Bergerak)

• Soalan: Banyak2 burger, burger apa kalau kau pegang nanti melekat2?
• Jawapan: Burger Tar (Bergetah)

• Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh didengar?
• Jawapan: Burger Mar (Bergemar)

• Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh mencederakan?
• Jawapan: Burger Load (Bergelut)

• Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh buat kau macam nak jatuh?
• Jawapan: Burger Gar (Bergegar)

• Sebiji kereta GEN 2, berjalan diatas jalnraya, ia membelok ke kiri dan ke kanan akhirnya jln terus tayar manakah yang tak sentuh jalanraya?
• = Tayar Spare

• Bila ditarik..yang atas gembira, yang bawah merana..apa dia..??
• = pemancing tengah tarik ikan

• Dlm banyak2 kawasan. Kawasan apakah yang dimana penduduknya sentiasa bertambah tetapi tidak berkurangan?
• = Kawasan Perkuburan

amacam?
pening kepala x?
hehe

Tiada ulasan: