Blog ni adalah rekaan aku semata-mata... Dalam blog ni terdapat hasil tulisan titik pena aku sendiri dan ada juga artikel-artikel atau blog-blog menarik yang di "copy" kan dari bloggerz2 laen utk dikongsi bersama... Terlebih dahulu, aku nak mintak maaf awal2 jikalau ader maner2 artikel atau penulisan dalam blog ni yang menyinggung mana2 pihak. Sebarang komen dan kritikan membina amat dialu-alukan

Rabu, 6 Jun 2007

politik lagi

salam,
aku kat sini bkn nak kata kat sapa2 ar,ni hanya pendapat aku, politik kat negara kita ni semakin hari semakin panas, yang kerajaan kutuk pembangkang, yg pembangkang kutuk kerajaan, yng teraniayanya saper? rakyat juga, rakyat yang banyak tanggung derita, org politik ni masing2 ada agenda tersendiri,ada kerana agama,ada kerana duit, kerana nama pun ada,perjuangkan bangsa pun ada jugak, skang ni aku jd konfius, mana satu yang betul ni, mana satu yg patut aku sokong ni, xlama lagi ada pilihanraya. skang ni org2 politik sibuk dgn agenda masing2 nak meraih undi, naik gaji salah satu agenda politik sebenarnya, aku menjangkakan harga minyak akan turun,dan byk lagi bantuan2 serta subsidi yang kan dinikmati oleh rakyat, parti pembangkang pula sibuk mengatur strategi nak menawan malaysia dengan ceramah sana sini, ada jugak yg tak dapat jd calon, keluar parti,buat parti sendiri,parti bebas, pegi sana pegi sini,tabur duit sana,tabur duit sini, dia ingat rakyat bodoh, skang ni rakyat dah tak bodoh, org bagi duit, kita ambik, bila mengundi pangkah parti lain, yg ruginya saper, yg hulur duit tu la,yg gila sangat nak jadi wakil rakyat. kerajaan pula snggup habis berjuta-juta,nak kekal jd kerajaan.habis jer mengundi, siap lar rakyat,macam2 saman, cukai yg naik,sebab apa, duit byak abis masa mengundi. parti pembangkang pulak, abis ceramah jer mintak sedekah, xder dana, cmner nak idup,terpaksa lah mintak dari penyokong.
so,aku rasa kita patut lihat pemimpin agung kita,Rasulullah, macamana beliau dalam politik, tu lah contoh yg terbaik, xpayah nak kutuk2 org, kena ada strategi berkesan, biar semua org puas ati, jgn berat sebelah,tu yang jd kacau bilau tu,
......bersambung